lang zal ze leven lang zal ze leven ....... - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu lang zal ze leven lang zal ze leven ....... - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

lang zal ze leven lang zal ze leven .......

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

03 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 15 1 maart 2014
Vanmorgen allereerst Minke gefeliciteert met haar verjaardag zodat dat niet meer vergeten kon worden. Vandaag is een reisdag en dat hebben we vaker gehad op Minke haar verjaardag. Jammergenoeg regende het vanmorgen meteen al. Onze gedachten gingen uit naar de groep die dan al aan het terug wandelen waren. Later hoorden we dat ze gelukkig niet zoveel regen hebben gehad. Wij hebben vanmorgen samen met Leo ons ontbijt bij de German bakery gehad, altijd goed. De koffie vandaag was wat minder omdat er geen stroom was. Om 10.30 uur stapten we in de bus om te vertrekken naar Nagaroth. Na ongeveer 2 uurtjes rijden hadden we een koffie pauze. Het was een restaurant dat lag op de 3 sprong van rivieren. De tocht was erg mooi geweest tot nu. We reden voornamelijk door smalle dalen langs rivieren. Jammer dat het bleef regenen. Aan het einde van de pauze had onze reisbegeleider slecht nieuws. Er stond ergens een lange file en onze reis zou wel eens veel langer kunnen gaan duren. Om rjden is er niet bij in de bergen dus we gaan gewoon op pad. Na 2 uur komen we bij de file die staat als een huis dus geen beweging in te krijgen. We zetten de bus aan de kant en gaan even wat drinken. Koffie hadden ze niet alleen maar thee. De thee smaakt vreemd er zit kruidnagel in verwerkt en is erg zoet. De wc´s stinken als het open riool van Bagdad, daar was geen leven meer mogelijk. De reisbegeleider heeft druk overleg met zijn kantoor want de file gaat heel lang duren omdat er aardverschuivingen zijn geweest vanwege de langdurige regnval. Uiteindelijk gaan we weer op weg maar naar Nagaroth gaat niet maar wel naar Khatmandu wat 2 uur dichterbij ligt. Daar waar de aardverschuiving was, was het een echte bende op de weg. Diepe sporen in de modder. Om een lang verhaal langer te maken, we waren om 22.30 uur in Khatmandu. Dus weer 12 uur onderweg geweest. Het was weer een onvergetelijke verjaardag van Minke.

• 03 Maart 2014 - 12:26

Piet En Joke:

mooie tocht alleen jammer dat het regende en dat jullie het einddoel niet konden halen.elke dag is weer anders en mooi.maar jullie genieten volop zo we kunnen lezen.nog fijne dagen en hopelijk tot zaterdag.groetjes van ons.

• 03 Maart 2014 - 14:21

Antonio:

Hoi Ronald en Minke,
    Allereerst Minke van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog heel veel jaren in een goede gezondheid, samen met Ronald en je kinderen en kleinkinderen en iedereen die van je houdt en vice verca. Ronald zegt wel eens tegen me Minke is bijna niets verandert sinds ik haar heb leren kennen, ze is nog altijd even aantrekkelijk, lief, mooi, verstandig, etc. als zij er niet was geweest, dan was ik in de goot geëindigd. Dat zijn altijd precaire momenten, want als Ronald over Minke begint krijgt hij vaak zo'n dromerige blik in zijn ogen en kijkt hij in de verte naar iets dat hij alleen ziet, terwijl er een glimlach om zijn mond hangt die er met geen bulldozer af te krijgen is. Dat zijn gevaarlijke momenten, want als je dan geen kans ziet zijn aandacht af te leiden en het over iets anders te hebben, zit hij uren lang te vertellen hoe fantastisch Minke wel niet is en wat ze allemaal heeft gedaan om van hem een echte kerel te maken (Dat maakt ze nog af trouwens). Het is allemaal waar wat hij vertelt, dat geloof ik absoluut, maar om daar nu uren naar te luisteren, is wel een beetje lang. Gelukkig kunnen we het meestal over iets anders hebben, het weer, of de Dow Jones index, bijvoorbeeld. Het zal echt niet gebeuren dat we elkaar schuine moppen gaan vertellen, of over Rock, of bluesmuziek gaan praten, nee hoor daar hebben we wat teveel niveau voor hé Ronald!
    Maar goed ik begrijp dat het jullie vandaag wat tegen zat, file, veel hemelwater en rioolodeur. Het lijkt heel wat, maar wat kwam mij vandaag ter ore? De HAKK zit op jullie spoor, je weet wel die beruchte motorbende de Hells Angels chapter Kale Klatsen. Kijk uit voor ze, ze zijn tot heel veel rottigheid in staat, soms vermommen ze zich met pruiken, blonde meestal daarvoor hebben ze een soort voorkeur, en doen zich dan voor als Nederlanders met een zuidelijk accent. Ze vertonen dan veel gelijkenis met die ene Nederlander, hoe heet die nu ook alweer........Geert, Geert, ik kan er niet op komen, maar daar lijken ze dus veel op, nee het is niet Job Cohen. Afijn kijk uit voor ze, ze rijden allemaal op van die opgeleukte Royal Enfields en ze hebben vaak van die elegante felgekleurde jasjes aan, ze zijn nl. ook heel modegevoelig. Ik zal proberen wat meer info over ze te verzamelen, maar nu moet ik weer an die arbeit. Nog heel veel plezier, een topverjaardag Minke, wie kan nu eigenlijk zeggen dat ze haar verjaardag dit jaar in Katmandu heeft gevierd, en tot spoedig.
    Mit die grüssen von Antonio.