eind goed al goed - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu eind goed al goed - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

eind goed al goed

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

10 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 22 8 maart 2014
Met de knieen op de koffers om ze dicht te krijgen en de boeken in de handbagage om het gewicht in de koffers wat te drukken hadden we onze bagage klaar voor vertrek. De afspraak was dat we 05.45 uur in de lobby klaar zouden staan en dat is gelukt. Vichu (onze reisbegeleider die inmiddels al thuis was ivm het overlijden van zijn neef) belde nog even naar de groep om ons een goede reis te wensen. Aan Vichu hebben we echt een hele goede reisbegeleider gehad en we zullen nog vaak aan zijn betrokken en gedrevenheid terug denken. De busreis naar het vliegveld nam dit keer de helft van de tijd in beslag in vergelijking met de heenreis. Het was voor Delhi erg rustig op de weg zeker op dit tijdstip. Op het vliegveld aangekomen stond ons een vreemde verassing te wachten. Bij de ingang van de vertrekhal stonden soldaten die onze vliegtickets wilden zien. Die hadden wij niet want wij hadden e-tickets en die werken op onze paspoortnummers. Gelukkig hadden we allemaal behalve Marloes een uitdraai van Shoesting met onze ticketnummers. Voor deze beambten was het bijna niet te begrijpen dat wij met ons tweeen op een lijst stonden. Onder aan de lijst stonden twee ticketnummers en dat die voor ieder van ons was begreep hij niet. De vervangende reisbegeleider is met Marloes haar paspoort naar binnen gegaan om een boardingpas te halen zodat ook zij met ons mee mocht. We hadden nog een paar uur te gaan op het vliegveld en we hebben ons relaxed geinstalleerd in een coffee corner. Minke heeft nog even wat geshopt. De vlucht naar Munchen verliep rustig. Geen turbulentie gehad. Datzelfde gold voor de vlucht van Munchen naar Amsterdam. Er zat wel een vent naast me die de hele reis zat te roggelen en zijn neus op te halen alsof het uit zijn tenen moest komen. Gelukkig heeft hij niks uit gespuugd. Later heeft deze meneer nog een blikje Sprite gedronken wat dus het luide boeren gepaard ging en ik dat ook nog mocht meemaken. Op die manier neem je toch nog een stukje India mee op de terugreis. Bij de bagage banden afscheid genomen van de groep altijd weer een vreemd moment. Zo ben je bijna 24 uur per dag 3 weken lang samen op pad en dan is het zomaar weer afgelopen. Bij de ontvangst hal stonden Rutmer,Ilse en Gerwin ons op te wachten wat dan weer een geweldig gevoel geeft. De terugreis naar Oosterwolde met zijn drieen op de achtrbank was best lang als je al een hele dag reizen achter de rug hebt. Thuis was daar onze Spike weer die ons nog niet vergeten was. Joke en Piet waren er ook nog dus het was een gezellig thuiskomen na een lange maar geweldige vakantie.

  • 10 Maart 2014 - 17:59

    Lammert & Tiny:

    Hoi stellingwerfers,
    We hebben jullie reis met veel aandacht gevolgd, wat een ervaringen opnieuw!
    Goed te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn aangekomen.
    We hebben later wel weer contact, eerst maar effe aclimatiseren..............ha, ha.
    Groet, n uut Olpae van oens.

  • 10 Maart 2014 - 18:09

    Peter:

    Goed om te lezen dat je weer terug bent. Ik hoop dat jullie een onvergetelijk reis hebben gehad. Ik ben benieuwd naar de verhalen.

  • 11 Maart 2014 - 12:54

    Antonio:

    Hoi Ronald en Minke,

    Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn na een reis die niet helemaal zonder gevaar is. Zo kan het dus gebeuren dat er een reiziger zoveel lucht ophaalt, samen met andere lichaamsproducten, dat de luchtdruk in het toestel plotseling daalt met alle gevolgen van dien, dat kun je wel bedenken. Maar goed jullie zijn goed verreisd begrijp ik en hebben nu een aantal dagen/weken nodig om weer op verhaal te komen en alle indrukken te verwerken. Ik ben heel erg benieuwd naar alle verhalen, je hebt al veel opgeschreven, maar dat is natuurlijk maar een klein deel en de gekuiste versie. Ik wil graag de rauwe werkelijkheid horen, de sappige details, je muzikale indrukken, wat vind je van Indiase rock? We spreken snel af! Trouwens zo'n jurk staat je wel, een beetje verwijfd, maar op één of andere manier past dat goed bij je, je lijkt zo wel een lekker ding! En de foto's vergeet die niet, want wat ik zag, was fantastisch.
    Ik zie je snel , ouwe gabber

  • 16 Maart 2014 - 00:04

    Yvonne Evers:

    Haaa Ronald en Minke,

    Wat een prachtig verslag. Hahahaha... ik moest er soms erg om lachen! Het komt me allemaal weer zo bekend voor. Heel veel dingen die jullie beschrijven heb ik ook op een dergelijke manier beschreven. Je hebt er erg mooie foto's bij staan Ronald. Als ik aangeef welke ik heel mooi vind, zou je me die dan toe willen sturen? Zou ik heel fijn vinden. Het is nu zaterdagavond... en we zijn inmiddels al weer een week terug en ik heb er al weer een hele werkweek op zitten :(
    Ik denk er nog elke dag aan terug. Ik vond het zo'n supergave reis en ook zo'n leuke gezellige groep!
    Groetjes Yvonne

  • 16 Maart 2014 - 00:05

    Yvonne Evers:

    Haaa Ronald en Minke,

    Wat een prachtig verslag. Hahahaha... ik moest er soms erg om lachen! Het komt me allemaal weer zo bekend voor. Heel veel dingen die jullie beschrijven heb ik ook op een dergelijke manier beschreven. Je hebt er erg mooie foto's bij staan Ronald. Als ik aangeef welke ik heel mooi vind, zou je me die dan toe willen sturen? Zou ik heel fijn vinden. Het is nu zaterdagavond... en we zijn inmiddels al weer een week terug en ik heb er al weer een hele werkweek op zitten :(
    Ik denk er nog elke dag aan terug. Ik vond het zo'n supergave reis en ook zo'n leuke gezellige groep!
    Groetjes Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterwolde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

eind goed al goed

10 Maart 2014

city tour Delhi

09 Maart 2014

van Kathmandu naar Delhi

09 Maart 2014

mount Everest

09 Maart 2014

city tour Kathmandu
Ronald en Minke

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1451
Totaal aantal bezoekers 8293

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: