mount Everest - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu mount Everest - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

mount Everest

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

09 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 19 5 maart 2014

Vandaag is het de vakantiedag der vakantie dagen zal het gaan gebeuren of wordt het een teleurstelling. Ik kan er kort over zijn het is gebeurd. Ronald heeft de Mount Everest gezien. Vanmorgen al vroeg mijn mandje uit, de wekker stond om 05.45 uur want om 06.00 uur moesten we klaar staan in de lobby van het hotel. Met de bus naar het vliegveld, het was nog lekker rustig in Kathmandu. We hadden Mountain flight 200. We hadden een propellor vliegtuig die plaats gaf aan 44 passagiers maar er gaan er maar 22 mee zodat iedereen een raamplaats heeft. Ik zat vlak achter de vleugel dus met foto´s maken was dat soms lastig omdat je niet op iedere foto de vleugel wilt hebben staan. Op de heenweg zat ik aan de andere kant en pas op de terugweg zat ik aan de kant van de enorme witte reuzen. We kregen om de beurt even de tijd om in de cockpit te kijken. Bij het draaien van het toestel kregen we gelijk zicht op de Mount Everest. Eigenlijk is het geen bijzondere berg om te zien maar hij is wel de hoogste. Het is een klein zwart driehoekje naast een andere berg waar vandaag wat wolkjes omheen hingen. De uitzichten waren prachtig en het bergmassief enorm indrukwekkend. Het zijn allemaal bergen tussen de 6500 en 8400 meter hoog. Natuurlijk veel foto´s gemaakt en vandaag heb ik zelfs even gefilmd wat ik de hele vakantie niet gedaan heb. De ramen in een vliegtuig zijn niet bepaald van vensterglas dus dat beinvloed de foto´s wel enigszins negatief. Bij terugkomst in het hotel had Minke nog niet ontbeten dus we zijn met een hele groep gaan ontbijten bij de German Bakery. Was erg lekker. Vervolgens zijn we met ons 8ten gaan shoppen in Kathmandu. Het was echt bere gezellig moesten vaak op elkaar wachten maar dat was voor niemand een probleem. We hielpen elkaar bij het uitzoeken van souvenirs. De binnenstad zit vol winkeltjes met tassen, sjaals, kleding en spulletjes van brons. Overal moest worden afgedongen en soms lukte dat goed en soms helemaal niet en dan gingen we weer verder. Koffie hebben we in een soort buitentuin gedronken, erg lekker want ze hadden echte lekkere koffie en die is hier erg zeldzaam. We zijn door gegaan tot 16. 30 uur na eerst nog wat gedronken te hebben bij LILI een keten die je bijna overal in de wereld kan aantreffen.Toen weer terug naar het hotel. Ik ben nog even in mijn 1tje de andere kant van het hotel opgelopen waar nog een lokale markt was. Hele smalle straatjes met winkeltjes en overal mensen die op de stoep hun waren verkopen. Vanavond hebben we samen met Marloes gegeten omdat bijna alle anderen geboekt hadden voor een diner met dans. Daar ging onze belangstelling niet naar uit en het was ook nog eens veel te duur. We hebben ergens buiten zitten eten in ook weer een soort tuin. Dat was wel weer erg gezellig. Nu hebben we net weer de koffers ingepakt want morgen weer vroeg ons mandje uit. Morgen vliegen we terug naar Delhi in India. Gevoelsmatig gaan we dan al weer op huis aan omdat we terug gaan naar India.