leven als een God in frankrijk - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu leven als een God in frankrijk - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

leven als een God in frankrijk

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

02 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 14 28 februari 2014

Wakker worden van de vogels en de zon in het raam is toch het beste begin van de dag. We keken naar buiten en de lucht was strak blauw. Snel naar het dakterras gegaan om wat foto´s te maken van daaruit heb je het beste zicht op de sneeuw toppen van de Himalaya. We doen geen gezamenlijk ontbijt vanmorgen maar treffen bijna de hele groep bij het zelfde restaurantje. Vandaag gaan de anderen zo´n beetje allemaal de tracking doen. Wij en nog 3 anderen blijven in Pokhara. Wij zijn samen de stad in gegaan om wat te shoppen en om ons heen te kijken. We liepen eerst langs het meer omdat het nu nog helder was konden we goede foto´s maken. De winkeltjes zijn hier leuker als waar we gisteren waren. Wel moesten we overal goed afdingen en dat is best leuk maar iedere keer heb je toch het idee dat je teveel betaald hebt. De mensen zijn erg vriendelijk en zeker niet opdringerig. Zijn ook niet boos als je niks koopt. De lunch lekker aan het meer genoten daar kregen we het echte Bourgondische gevoel van lekker eten in het zonnetje onder een boom met uitzicht op het meer. GEWELDIG!!!! Vanmiddag in de tuin lekker in het zonnetje zitten lezen, totdat Minke ontdekte dat er weer internet was. Snel naar boven maar niks. Met de pc naar beneden kijken of het daar beter zou gaan, ook niks. Het is ook niks meer geworden alleen konden we met de GSM Whats App-en. Nu heeft het net wat geregend maar kan de sneeuwtoppen vanuit ons kamerraam weer zien. Vanavond samen met Leo uit eten gegaan. Aan leuke eettentjes hebben ze hier geen gebrek. Pokhara is echt ingesteld op een bepaald soort publiek, veel backpackers, mensen die van alle soorten sportactiviteiten gebruik maken. Over het algemeen dus wat jongere en oudere jongere mensen. De restaurantjes hebben vaak live muziek of leuke hedendaagse muziek op staan. Ze zijn erg gezellig ingericht met een soort rieten matten tegen de plafonds en veel hout. Het eten was geweldig en de sfeer weer opper gezellig. Leo is een echte bourgondiër die wel van gezelligheid, lekker eten en niet als laatste een lekker pilsje houdt. Goed gezelschap voor ons dus. Het was weer een geweldig dag.

• 02 Maart 2014 - 12:10

Piet En Joke.:

minke en ronald jullie hebben tot nu toe al heel veel mooie dingen meegemaakt en gezien.dat de laatste week ook zo mag verlopen geniet er nog maar even lekker van en niet weer ziek worden ronald. minke nog gefeliciteerd met je verjaardag .veel plezier nog .groeten van ons.

• 02 Maart 2014 - 17:59

Carla En Rene:

Hallo Ronald en Minke,
    Onder de boom met uitzicht op het meer was zo aantrekkelijk, dat ik pakte direct de koffers en wilde met mijn mannetje naar jullie toe. Maar helaas werd ik terug gefloten, je begrijpt"hij is even niet meer mijn mannetje" Gelukkig hebben jullie het prachtig,lekker genieten nog.
    Lieve groetjes van Carla en Rene