city tour Jaipur - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu city tour Jaipur - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

city tour Jaipur

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

17 Februari 2014 | Nederland, Oosterwolde

dag 3 17 februari 2014


Gisteravond vroeg ons mandje ingedoken en vanmorgen wakker van iemand die hoog van de toren blaast om iedereen aan het gebed te krijgen.
Na ons standaard ontbijt, toast,gebakken ei en jam zijn we van start gegaan met een city tour.
De maharadja zijn vrouwen mochten niet op straat maar wilden wel getuigen zijn van het straat gebeuren. Daar heeft hij wat op gevonden. Hij heeft een grote muur laten bouwen met allemaal ramen met daar achter alleen maar wat ruimte waar de vrouwen door de ramen konden kijken.
Natuurlijk even pinnen en daar zagen we dromedarissen speciaal voor de toeristen om een rondje op te rijden. Deze beesten zagen er stukken beter uit als gisteren. Daarna zijn we naar het fort van Amber gegaan. Om dat fort ligt een 17 km lange verdedigingsmuur. Deze is breed genoeg om met 4 paarden naast elkaar er over heen te rijden. Het fort zag er imposant uit zo hoog tegen de berg op met een mooi meer er voor. Het fort konden we bereiken middels een Jeep, per olifant en met de benen wagen. Voor de laatste optie hebben wij gekozen. Het fort heeft heel veel straatjes en steegjes met ongelijke trap treden er in om zo de vijand te laten struikelen, gelukkig is ons dat niet overkomen. Het fort zag er vanbinnen geweldig mooi uit. Van binnen is het voornamelijk opgetrokken uit marmer. Overal waren er mooie frescos te bewonderen. Die Maharadja´s die hadden het niet zo slecht vroeger. De rond wandeling heeft ongeveer 3 uur geduurd. Daarna hadden we wel trek in een bakkie koffie. We hebben echter eerst maar wat gegeten. De tour ging verder naar de binnenstad van Jaipur. Het was nog mogelijk om het City Palace te bekijken maar dat hebben we niet meer gedaan. Meer cultuur konden we echt niet aan op 1 dag. Minke is terug gegaan naar het hotel en ik ben nog wat gaan rondlopen in de stad. Het lawaai is oorverdovend, het claxonneren van de auto´s, bussen en tuc tucs is niet van de lucht. Mensen klampen je aan om hun spullen te verkopen maar zijn zeker niet vervelend. Ik zat een tijdje op een hekje te wachten en naar de mensen te kijken en toen werd er gevraagd of ik er bezwaar tegen had dat er een foto van mij genomen werd. Ik heb er geen geld voor gevraagd was bang dat ik er geld voor moest bij leggen om op de foto te mogen. Terug in het hotel ff douchen en het dagboekje bijwerken. Vanavond gaan we uit eten in een panorama restaurant we zijn benieuwd.

  • 17 Februari 2014 - 20:35

    Antonio Platjero:

    Ik lees dat de planning gelukkig goed verloopt. Ik had de Maharadja al ingeseind da je in aantocht was. In eerste instantie bood hij flink om Minke aan zijn harem toe e voegen, maar ik heb hem vertelt dat hij dat niet hoefde te doen, omdat Ronald hem wel zou betalen als Minke in zijn harem mocht. Daarna ben ik uren bezig geweest om hem uit te leggen dat dit een typisch Hollands grapje was en dat Ronald echt in meer dan zeven sloten loopt zonder Minke en dat de deal dus niet doorgaat. Toen we dat hadden gehad en hij over zijn eerste, tweede en derde teleurstelling heen was, begon hij zich het gevaar "Ronald" te realiseren en maakte hij zich ernstig zorgen voor de kuisheid van zijn harem. Hij zei letterlijk tegen me, dat hij het de rest van het jaar wel kon schudden als Ronald één avond zijn gang kon gaan. Ik heb dat natuurlijk wat afgezwakt, hij is natuurlijk niet meer de viriele Ronald van 2 jaar geleden. Ik denk dat je na 11 maanden je harem weer tot je beschikking hebt, maar je zult wel aan je techniek moeten schaven, want ze zijn na Ronald natuurlijk wel verwend en nemen geen genoegen meer met een beetje slap aftreksel.
    Hij heeft echter gekozen voor de veiligste oplossing en heeft zijn vrouwen achter de ramen gezet. Ik heb hem nog vertelt dat dit niet echt een goede oplossing is, we hebben dat o.a. in Amsterdam ook gedaan en daar had het een totaal ander effect. Maar goed in India heb je weer een andere cultuur en werkt het daar wel.
    Ik snap niet alles moet ik eerlijk bekennen, ik moest even pinnen en daar zagen we dromedarissen speciaal voor, ik krijg echt heel vreemde beelden voor ogen bij het pinnen in India, dat moet je maar nog maar eens uitleggen, maar ik denk niet dat ik ga pinnen in India. En dan die optie om naar het fort te gaan, jeep, olifant, of lopen, Wij kozen lopen, ja, ja, je bent gewoon weer lekker hollands bezig, geld pinnen en dan lekker in de portemonnee houden en die arme mensen die hun hele hebben en houden hebben geïnvesteerd in jeep, of olifant staan met lege handen. Anderzijds wel heel diervriendelijk en die olifant is jullie vast heel dankbaar, zo zie je maar elk nadeel heb z'n voordeel.
    En dan Ronald op een hekje die door andere mensen gefotografeerd wordt, ik vraag me af hoe je daar zat en keek, eigenlijk vraag ik me dat helemaal niet af, die houding, die blik, dat is een soort beroepsdeformatie, waar je mee omgaat daar wordt je door besmet. Ik durf te wedden dat ze thuis jouw foto laten zien met het commentaar, grote crimineel, ondergedoken in India, misschien bezig een grote klapper voor te bereiden. Nou ja, zolang je nog vrij rondloopt wens ik jullie een fijne vakantie, maar kijk een beetje uit wat je doet en uitstraalt. Veel plezier en tot het volgende verslag.

  • 18 Februari 2014 - 17:17

    Hielco:

    hoi minke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterwolde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

eind goed al goed

10 Maart 2014

city tour Delhi

09 Maart 2014

van Kathmandu naar Delhi

09 Maart 2014

mount Everest

09 Maart 2014

city tour Kathmandu
Ronald en Minke

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 8297

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: