van Oosterwolde naar Jaipur - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu van Oosterwolde naar Jaipur - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

van Oosterwolde naar Jaipur

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

17 Februari 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 1 en 2 15 en 16 februari 2014

Fris gedouched zit ik lekker in mijn korte broek en T-shirt op het balkon van ons eerste hotel.
Na een lange reis is dat wel weer even lekker. Onze reis startte zaterdag om ongeveer 13.00 uur. Rudmer, Ilse en Damien hebben ons opgehaald om weg te brengen. Op Schiphol even wat gegeten en gedronken. Damien is nog captain geweest van ons vliegtuig, hij stond ons op te wachten bij de deur. Na het afscheid nemen ,wat vooral voor Damien even moeilijk was ,en daardoor ook voor zijn opa konden we eindelijk gaan vliegen. Zaterdag stond er veel wind maar daar hebben we eigenlijk niet veel last van gehad. We hadden af en toe een klein beetje turbulentie (op mijn werk heb ik daar meer last van). In München moesten we overstappen, we hadden maar een korte overstap tijd. Op het vliegveld van New Delhi stond onze reisleider ons al op te wachten. Normaal gesproken stappen we op vakantie op het vliegveld naar buiten en lopen we tegen een muur van kruidige, vochtige warme lucht op en dat is dan weer net als thuis komen. Niet dit keer. Vandaag ging het anders. Het was mistig en maar 16 graden. De bus was wel weer als van ouds, lekker stug met veel lawaai. Het thuiskom gevoel was er weer helemaal toen we gingen rijden en we weer helemaal door elkaar geschud werden. De weg was over al slecht tot zeer slecht of hij had een slag in zijn wiel dat kan ook nog.
De eerste top voor een ontbijt was bij een Mac Donalds ! Wij dachten dat die over de hele wereld hetzelfde waren maar dt is niet zo. We hebben een broodje ei gegeten. Van te voren wisten we dat niet want het plaatje was net zo onduidelijk als de tekst die er onder stond.
Onderweg werd ons duidelijk wat er bedoeld werd dat we een cultuur shock zouden krijgen. Het is overal erg smerig en het lijkt of er niks af is in dit land. Wel weer erg leuk om te zien. Onderweg nog een lunch gehad ergens in de tuin van een restaurant lekker in de zon. Gelukkig was die gaan schijnen en het was ongeveer 24 graden geworden. Het laatste stuk duurde ongeveer drie en een half uur rijden. Onderweg veel dromedarissen gezien die er erg verwaarloosd uit zagen en als last of trekdier gebruikt worden. Uiteraard koeien midden op de weg, op vuilnishopen en heel vaak in de middenberm van de weg. Het verkeer rijdt er dan heel dicht langs maar dat maakt die koeien niks uit.
Olifanten en apen hebben we ook nog gezien. Ons hotel ziet er goed uit,wel horen we continu het geclaxonneer van het verkeer hier vlakbij.

• 17 Februari 2014 - 10:10

Joke En Pieter:

fijn dat jullie een goede reis hebben gehad.
    geniet nu maar lekker van jullie vakantie.
    hier gaat het goed de storm is over mooi dat jullie daar weinig last van hebben gehad.
    groeten van ons uit oosterwolde.

• 17 Februari 2014 - 16:59

Gerwin :

Hey pa en ma!

Wat fijn dat jullie een goede reis hebben gehad!
    Was net te laat met bellen... Veel plezier en hou jullie reisverslagen goed in de gaten :D natuurlijk!

Doegggg
    Gerwin, Ruby en Éowyn

• 19 Februari 2014 - 17:47

Fam Andringa:

Eeej denk zal ook even reageren.. damien heeft nog lang gehuild maar toen we bij de grote M gingen stoppen kregen we weer een glimlach op zn gezichtje en heeft ook heerlijk gegeten en gespeeld. Als hij een vliegtuig ziet overgaan of op televisie dan roept hij meteen daar zaten opa en oma in haha.. hij is nachtjes aan het aftellen dat jullie terug komen. Iig heel veel plezier en g3niet ervan!!

Xxx Rudmer ilse en damien!