vroeg op voor de zon - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu vroeg op voor de zon - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

vroeg op voor de zon

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

09 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 17 3 maart 2014
Vanmorgen om 06.15 uur uit bed voor de zonsopkomst. Het was gelukkig helder. De zon kwam net boven de bergen uit. Prachtig gezicht. Naarmate de tijd voort schreed werd het lichter en zagen we steeds meer van de bergen. In het dal daar hingen de wolken nog maar daar zaten wij ruimschoots boven. Gaf wel een mystieke sfeer. De witte toppen waren adembenemend en dan te bedenken dat we naar begen van ruim boven de 7000 meter keken en enkele zelfs boven de 8000 meter. We hebben veel foto´s gemaakt en er volop van genoten. Na het ontbijt is Minke met de bus vertrokken en Ik ben te voet een stuk naar beneden gelopen. Het was een wandeling van 2 uur maar hij was zo voorbij. Zoveel mooie uitzichten onder weg en we kwamen door allemaal kleine bergdorpjes. De mensen waren ook nu weer erg vriendelijk onderweg. Zagen nog een slapende hond met een kip er op die hem zat te vlooien. Leuk gezicht dat pikken in de vacht en af en toe even met zijn pootje de haren opzij duwen. Na 2 uur zagen we de bus alweer klaarstaan om ook ons mee te nemen. We zijn naar Bhaktapur gereden een hele oude stad met gebouwen uit de middeleeuwen. Je moet ook een kaartje kopen om het centrum in te gaan. Ons hotel staat in het centrum dus dat komt goed uit. Vandaag is het een religieuze feestdag en er waren verschillende optochten die met veel muziek gepaard naar de tempels gingen om hun offer te brengen. We zagen ook nog ergens waar een os de keel werd door gesneden. Daar hebben we niet naar staan kijken. Wel zagen we af en toe een geofferde geiten kop langskomen, zag er heel smakelijk uit. Er zijn veel tempeltjes in deze stad. Veel winkeltjes ook. Leuke smalle straatjes. In een bepaald gebied werd er veel aan pottenbakken gedaan en daar hebben we ook even rondgeneust. Na verloop van tijd waren we er wel klaar mee en zijn we terug gewandeld naar het hotel. Daar weer wat aan het dagboekje gewerkt omdat de datums niet helemaal klopten en ook de fotootjes niet maar als het goed is klopt alles nu weer.Vanavond weer gezellig met zijn allen op een dakterras gegeten. Op de heenweg daar naar toe was de stroom weer eens uitgevallen en was het toch wel erg donker. Ook deze mooie dag zit er weer op, morgen gaan we terug naar Kathmandu en hebben we een city trip.