voorspel - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu voorspel - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

voorspel

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

09 Februari 2014 | Nederland, Oosterwolde

het is nu zondag 9 februari nog 6 nachtjes slapen en dan gaat onze reis naar India en Nepal beginnen. Het regent en waait hard buiten en we hopen dat het zaterdag ook koud en guur weer is want dan is de overgang naar 27 graden zo lekker. De wetenschap dat het in Nederland echt klote weer is maakt het nog beter. We lopen nu even vooruit op de gebeurtenissen.Ik moet eerst nog 4 lange diensten werken en Minke 1 slaapdienst. We zijn al voorzichtig bezig om wat spullen bij elkaar te leggen die we mee willen nemen. Een lijst van mee te nemen spullen wordt iedere keer als ons wat te binnen schiet bijgewerkt. Voor de volgers van ons; er staat ergens een linkje waarmee je iedere keer als wij ons dagboek bijwerken een mailtje ontvangt.

  • 09 Februari 2014 - 12:46

    Pauline Out-Kooger:

    Heel veel plezier! Hoop dat het net zo fojn als Myanmar zal zijn!
    Zelf ga ik 24 maart naar Vietnam, Laos en Cambodja, maar reis is nog niet gegarandeerd! Ga dan met andere vriendin Dini!
    Mijn dochter is 14 maart klaar met chemo enwas schoon bij laatste petscan!

  • 09 Februari 2014 - 13:10

    Antonio Platjero:

    Ik las ergens dat men verwacht dat het gemiddelde IQ in Nederland m.i.v. 14 -02 tijdelijk een stijging zal kennen. Ik kon dat niet zo goed plaatsen, maar nu natuurlijk wel. Het schijnt dat er in India veel seksuele delicten plaats vinden, m.n. oudere mannelijke toeristen schijnen erg in trek te zijn, dus ik hoop dat je ogen in je rug hebt Ronald. De overgang van de koude temperaturen naar ca. 27℃ lijkt mij ook geweldig, maar van 27℃ naar -15℃ schijnt toch minder aantrekkelijk te zijn. Zo ver is het echter nog lang niet, avonturen staan jullie te wachten, heerlijk. Geniet er lekker van, ik zal jullie op de voet volgen en zonodig van waardevolle en zinnige informatie voorzien. Gek genoeg wordt het vaak ervaren als waardeloos en onzinnig, maar dat is natuurlijk kinnesinne. Heel veel plezier.

  • 09 Februari 2014 - 15:40

    Merline:

    Heel veel plezier, ik weet niet hoelang jullie weggaan. Hoop in ieder geval dat het een pracht reis gaat worden met veel avonturen.
    Ik zal jullie gaan volgen. Hoop naar jullie na de vakantie weer eens te spreken. Geniet van jullie reis.

  • 09 Februari 2014 - 17:08

    Ingrid:

    he zus en zwager, ik hoop dat jullie een goeie reis zullen hebben en mooi weer en dat jullie er lekker van genieten. nog ff de laatste dingen bij elkaar zoeken en nog even werken en dat gaat het gebeuren.

    ook wij zullen jullie volgen en hoor de verhalen wel als jullie weer terug zijn.
    ook wel lekker minke om je verjaardag saampjes te vieren in een ander land.

    heel veel plezier toegewenst

    groetjes Ingrid.( en klaas natuurlijk.)

  • 10 Februari 2014 - 20:16

    Bonnie:

    Heb het mailtje ontvangen, en het 1ste verslagje gelezen. Geniet er van met heeeeel veeeel plezier. Tot horens/schrijven.

  • 11 Februari 2014 - 18:46

    Antonio Platjero:

    Hoi Ronald en Minke,
    Ik heb via anonieme bronnen vernomen dat onze bekende en geliefde politicus Geert W. de Indiase autoriteiten schijnt te hebben geïnformeerd over enige belangrijke leden van zijn partij, R.K. en M.K., die de indianen ervan willen doordringen dat het leven in Nederland een stuk minder leuk is dan door veel buitenlanders wordt beweert en dat ze beter in India kunnen blijven. De initialen deden mij het ergste vrezen, het kan niet waar zijn, maar je weet maar nooit. De Sikhs schijnen e.e.a. niet erg te kunnen waarderen en kijken naar jullie uit, kijk daar voor uit!!!! Over de andere bevolkingsgroepen hoeven jullie je geen zorgen te maken, die zagen jullie komst al zo wie zo niet zitten, dus daar is niets verandert, een hele geruststelling.
    Kijken jullie alsjeblieft het vliegtuig goed na, voordat jullie delucht ingaan, want je weet het maar nooit met die Sikhs. Om misverstanden te voorkomen, niet elke indiaan met een baardje is een Sikh, dat leg ik nog wel eens uit. Nogmaals een hele fijne en vooral ontspannen vakantie, maar kijk uit!!!!!!

  • 11 Februari 2014 - 21:54

    Peter:

    He kerel, ik ga je nu al missen op de werkvloer. Wie moet ik nu gaan coachen?
    Heel veel plezier de komende weken en kom heel terug. Geniet ervan

  • 12 Februari 2014 - 20:59

    Arie:

    Heel veel plezier samen en mochten er nog fraaie boggies zijn dan gaan we daar nog ' s met de gemotoriseerde tweewieler heen....!!!

  • 18 Februari 2014 - 16:09

    Lammert & Tiny:

    Hallo Ronald en Minke,
    Zie nu pas dat jullie alweer op pad gegaan zijn. Wij wensen jullie een prachtige reis toe en zijn benieuwd naar jullie verslagen en bijbehorende foto, s .
    Geniet er van en blijf gezond.
    Groet, n uut Olpae.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterwolde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

eind goed al goed

10 Maart 2014

city tour Delhi

09 Maart 2014

van Kathmandu naar Delhi

09 Maart 2014

mount Everest

09 Maart 2014

city tour Kathmandu
Ronald en Minke

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 8292

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: