suikerriet dat knalt - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu suikerriet dat knalt - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

suikerriet dat knalt

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

02 Maart 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 13 27 februari 2014

Gister avond heeft Ronald antibiotica gekregen van Sandra (student internist) en die heeft het herstel goed bevorderd. De koorts is weg gegaan. In de loop van de dag ging het steeds een beetje beter. Aan het einde van de dag mijn eerste droge scheet kunnen laten. Het weer was zwaar naatje vanmorgen, vroeg in de ochtend hevige regenval met onweer. Ons onbijt hadden we op een dakterras met uitzicht op het meer. Heel even de sneeuwtoppen gezien op de achtergrond. Eigenlijk zou de groep een twee daagse tracking gaan doen maar die is verplaatst naar morgen vanwege het weer. We zijn met ons allen de stad in gegaan. In India en Nepal hebben ze niet van die marktjes zoals we die van andere Aziatisch landen kennen. Een market is hier eigenlijk gewoon het winkel centrum van de stad. Met de taxi heen en terug. Met zijn vieren in een Suzuki Alto omdat we toch hollanders zijn en met zijn drieen is het dan weer duurder. Veel winkeltjes gezien maar het was wel veel van hetzelfde. Het plan was om aan het meer wat te gaan eten. We hadden met zijn allen een leuk dakterrasje gevonden met mooi uitzicht op het meer. We hebben een half uur op onze drankjes zitten wachten. Toen die er eindelijk waren hebben we gevraagt hoelang het zou gaan duren als we er wat zouden gaan eten. Het werd ons al snel duidelijk hier gaan we niet eten maar het uitzicht was mooi. Vanmiddag rustig aan gedaan. Het dagboekje bijgewerkt want we waren 3 dagen achter. Internetten blijft een ramp hierzo. We mogen al blij zijn dat we stroom hebben. Vandaag was het een feest dag in Nepal. Ze vieren hier de geboortedag van Chiva. ´s avonds werden er grote vuren aangestoken. Ze steken dan grote suikerriet stengels in het vuur die dan waarschijnlijk gaan uitzetten en slaan er dan hard mee op de grond. Dit geeft echt een enorme knal die zeker niet onder doet voor de rotjes in Nederland. We hebben onze avondmaaltijd genoten in een restaurant met een live band die westerse muziek speelde. Natuurlijk stond het geluid veel te hard voor onze grijs behaarde oren.

  • 02 Maart 2014 - 21:20

    Antonio:

    Ronald, ik kan er niets aan doen, maar je schept een beetje op over een eerste droge scheet die je zou hebben gelaten. Een beetje hoogdravend, als ik denk aan de kunstwerken die Dick de wereld inblaast, daarbij vergeleken is die scheet van jou een beetje een zielige vertoning, ik durf wel te stellen dat je het eigenlijk niet eens een scheet mag noemen. Maar goed geen bruine strepen meer in je broek, dat heeft toch wel iets dat lijkt op een vorm van luxe.
    Die foto's Ronald veranderen mijn hele kijk op India, schitterend, ik wil ze straks graag allemaal zien, dat meen ik echt, tenzij Minke hierdoor ontstemt raakt, in dat geval wil ik ze niet zien, echt niet Minke, braaaaaf.
    En muziek die te hard is voor je grijze oren, waarschijnlijk heb je niet genoeg alcohol gehad, want ik kan me avonden herinneren, waarin het niveau van geluid niet meer in Db's was uit te drukken en het geen geen onderwerp van discussie was. Heerlijk, ik verlang er weer naar, met dien verstande dat Minke het goed vind natuurlijk. Ik ga pitten, morgen loopt om 04.00 uur mijn wekker weer af en dan lig jij lekker nog te maffen.
    Geniet van al dat moois wat jullie nu omgeeft en tot het volgende verslag, ze zijn heel erg leuk en leerzaam en de foto's, oh de foto's schitterend.

    Arriverderchie Antonio.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterwolde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

eind goed al goed

10 Maart 2014

city tour Delhi

09 Maart 2014

van Kathmandu naar Delhi

09 Maart 2014

mount Everest

09 Maart 2014

city tour Kathmandu
Ronald en Minke

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 8260

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: