trein,trein, trein en uiteindelijk Varanasi - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu trein,trein, trein en uiteindelijk Varanasi - Reisverslag uit Oosterwolde, Nederland van Ronald en Minke Kalf - WaarBenJij.nu

trein,trein, trein en uiteindelijk Varanasi

Door: wij

Blijf op de hoogte en volg Ronald en Minke

22 Februari 2014 | Nederland, Oosterwolde

Dag 7 21 februari 2014

Vandaag zit ik ons dagboekje bij te werken in een mooie hotel kamer. De reis gisteren heeft in het totaal op een paar minuten na 24 uur geduurd. We zijn in ons hotel aangekomen, hebben gedouchd en daarna wat gegeten. Wat wel grappig was om te zien onderweg was dat de kruiers onze koffers op hub hoofd mee droegen. Twee koffers is al snel een kleine 40 kg. Bij anderen hadden ze er ook nog een tas aan iedere arm. Zoals gezegd het hotel is prima de luxe. We hebben uitzicht op een mooie binnen plaats waar ook nog eens een feest ruimte aan grenst. Het spreekt vanzelf dat we vroeg op bed zijn gegaan

  • 23 Februari 2014 - 10:00

    Klaas Nieuwenhuis:

    het luitjes,
    het is weer een mooi tripje aan de verhalen te lezen!!
    veel plezier nog!
    en denk eraan..misschien is dat broodje toch belegd met...;-)

  • 23 Februari 2014 - 11:02

    Antonio:

    Hoi Ronald en Minke,
    Wat mij in alle verslagen opvalt is dat er lekker gegeten wordt en koud bier gedronken. Kunnen er ook wat foto's worden gemaakt van die maaltijden en ook beschrijvingen (recepten misschien) van wat jullie eten. En 24 uur in de trein, wat een gigantisch land. Was het soms zo'n ouderwetse stoomlocomotief, dat lijkt me geweldig. Ik had nooit zo'n klik met India, maar door jullie verslagen krijg ik er toch meer zin in. Anderzijds, lijkt het me niet verstandig om India te bezoeken kort nadat jullie er zijn geweest, dan kun je er maar beter een paar jaar over heen laten gaan. Jullie vinden het leuk dat die kruiers met die koffers op hun hoofd lopen, maar weet je wel hoe zo'n kruiersopleiding verloopt? Ik heb er eens een documentaire over gezien. Doe opleiding duurt jaren en gedurende hun opleiding krijgen ze elke dag een klap boven op hen kop, om die mooi vlak te krijgen, om de koffers op te leggen. Nu is dat sowieso een zware opleiding, maar stel je eens voor dat je jaren zo'n opleiding volgt, veel en vaak hoofdpijn, en je krijgt aan het eind van je opleiding te horen dat je hoofd niet voldoende afgevlakt is en je dus niet geschikt bent om het vak van kruier uit te oefenen, kun je je voorstellen wat een teleurstelling dat is? Wat me ook opvalt is dat jullie weinig melden over bedelaars, dat valt me erg mee, want ik had gedacht dat je daar ook veelvuldig mee zou worden geconfronteerd. Het is hier vandaag zondag 23-02-2014 10.50 uur. Er schijnt een voorzichtig zonnetje en ik heb 's morgens de eerste vogels al weer horen fluiten. 28 graden C gaan we vandaag niet halen en de helft daarvan ook bij lange na niet, maar toch zijn we met weer hier in Nederland al weer blij. We gaan zomenteen een stukje fietsen tussen de weilanden, waar de koeien keurig in hun wei blijven staan. We zijn gisteren ook een stukje wezen fietsen door een weiland, daar liep het fietspad dwars doorheen. Voor het wildrooster lag een koe, maar ik zei tegen Thea dat het een stier was en dat hij gemeen uit zijn ogen keek. Ik had mijn zin nog niet afgemaakt of Thea had haar fiets al omgedraaid en was al weer als een speer op de terugweg. Voor de lol riep ook nog, "O jee, hij komt achter ons aan" en ik stond werkel;ijk perplex van de snelheid die Thea op een fiets kan ontwikkelen. Eenmaal veilig over het wildrooster, durfde ze achterom te kijken en zag die "wilde stier" nog rustig liggen herkauwen. Op die momenten kom ik er achter dat we niet altijd hetzelfde gevoel voor humor hebben. Daarbij was de alternatieve route een stuk minder leuk, want ze wilde persé niet meer door die wei, ook al vertelde ik haar dat het gewoon een hele lieve koe was en dat ik wel eerst zou gaan, etc. Je hoort het wel, het leven volgt hier zijn gewone gangetje. Misschien stort je je nog in het feestgedruis, in de aangrenzende feestzaal, hoe dan ook geniet er nog even lekker van.
    Los groetos, Antonio.

  • 24 Februari 2014 - 13:45

    Ilse:

    en smaken de chocolaatjes lekker mam?? moet wel zijn heeeele speciale natuurlijk!!! haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Oosterwolde

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

10 Maart 2014

eind goed al goed

10 Maart 2014

city tour Delhi

09 Maart 2014

van Kathmandu naar Delhi

09 Maart 2014

mount Everest

09 Maart 2014

city tour Kathmandu
Ronald en Minke

Actief sinds 03 Jan. 2014
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 8289

Voorgaande reizen:

03 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: